Ota Válek

Občan krásné země v srdci Evropy.
  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 664x

Ota Válek

Petice za osvobození Tondy Blaníka

Zatímco je veřejnost zahlcená uprchlickou krizí a bojem proti Barnevernetu, známý lobbista Antonín Blaník již týdny trpí v otřesných podmínkách ve vyšetřovací vazbě za ostentativního nezájmu médií.

29.2.2016 v 14:42 | Karma: 14,29 | Přečteno: 804x | Diskuse| Společnost

Ota Válek

Slavík, Jolanta a Kalousek

„Mámo, pojedeme do Národního“, volal jsem při návratu domů už ode dveří, mávaje nad hlavou vstupenkami na premiéru kratších oper Slavík a Jolanta v Národním divadle.

26.10.2015 v 13:53 | Karma: 10,41 | Přečteno: 528x | Diskuse| Kultura

Ota Válek

Škodí nebo prospívá?

Tento blog není vůbec autobiografický. Ani co by se za nehet vešlo. Jeho autor je totiž zapřísáhlý abstinent. Už bezmála týden:)

6.4.2015 v 15:56 | Karma: 13,13 | Přečteno: 764x | Diskuse| Společnost

Ota Válek

Odděluj!

I řekl Bůh: "Buď světlo!" A bylo světlo. Viděl, že světlo je dobré, a oddělil světlo od tmy. ... Většina umělců, stejně jako většina lidí, jenom do nekonečna rozmnožují látku, místo aby jí dávali tvar; jedni ji chrlí jako pekelnou lávu a jiní ji naplavují jako slizké bahno na břehu vod; stále nově kypí a vrší se země nesličná a nevykoupená, čekající na strašnou, slavnou kázeň tvoření. Odděluj, odděluj! Nikdy nepřestane platit a děsit tento přísný zákon, zákon dne prvního. (Karel Čapek: Život a dílo skladatele Foltýna)

6.8.2014 v 8:17 | Karma: 8,04 | Přečteno: 253x | Diskuse| Společnost

Ota Válek

Na skok v Litomyšli

"Jsem k smrti znavený, má drahá", děl litomyšlský porodník druhého březnového dne L.P. 1824 při návratu domů. "Takový těžký porod dlouho nepamatuji. Samá komplikace. Strašně jsem se zapotil, než jsem přivedl toho malého tvorečka na svět. Ale stálo to za to. To bys nevěřila, kdo se narodil. Bedřich Smetana!"

7.7.2014 v 8:53 | Karma: 9,48 | Přečteno: 379x | Diskuse| Kultura

Ota Válek

Jó to jsem ještě žil

Jó vzduch byl plnej boje jak jsem tak do něj pliv Ta slina byla moje a já byl ještě živ A barva stejnokroje mě hřála na těle Jó vzduch byl plnej boje a byla neděle

23.12.2013 v 19:33 | Karma: 13,86 | Přečteno: 607x | Diskuse| Společnost

Ota Válek

O kosech, psu a lidech

„Mámo, co kdybychom hnízdo postavili tady v přísavníku? Je tu klid. Ten děda, co vysedává na zahradě s notebookem, vypadá, že by mouše neublížil. Jeho starý pes nás už nedohoní, ale kočky spolehlivě odežene." „Jak myslíš, táto. Ale musíme si pospíšit. Biologické hodiny mi už tikají“.

29.7.2013 v 13:29 | Karma: 12,37 | Přečteno: 573x | Diskuse| Společnost

Ota Válek

Když je u nás nemoc

Všechny nemoce pocházejí od bakterií. Když jíme málo ovoce a zeleniny, můžeme onemocnět, jelikož se proti bakteriím nemůžeme bránit. Ale já ani moje sestra zeleninu moc rádi nemáme. Ale zase máme rádi pomeranče. Tatínek zase pomeranče nejí, protože říká, že je to zbytečné vyhazování peněz, jelikož vitamíny jsou také v kyselém zelí a v bramborách, což on oboje jí. Tatínek také moc nemarodí, ale když, tak to stojí za to.

1.7.2013 v 21:51 | Karma: 10,90 | Přečteno: 421x | Diskuse| Společnost

Ota Válek

Ach, ta láska nebeská

„Že mě ještě budíš, ty starý blázne. Proč mne nenecháš spát? Tak hezky se mi dřímalo“, spustila na mne, když jsem zazvonil u dveří.

7.6.2013 v 13:09 | Karma: 11,80 | Přečteno: 616x | Diskuse| Poezie a próza

Ota Válek

Vzpomínka na fotbalové Euro

V pátek 7. června se naše fotbalová reprezentace utká v Praze na Letné v kvalifikaci pro mistrovství světa v Brazílii v roce 2014 s vícemistrem Evropy Itálií. Pro zachování naděje na postup musíme bezpodmínečně bodovat. Při této příležitosti bych rád připomněl naše úspěšné vystoupení na loňském mistrovství Evropy.

20.5.2013 v 10:50 | Karma: 6,93 | Přečteno: 259x | Diskuse| Sport

Ota Válek

Je každý z nás někdy Hoeness?

Finálový zápas Mistrovství Evropy ve fotbale v Bělehradě v roce 1976 mezi ČSSR a NSR vrcholí napínavým penaltovým rozstřelem. Po sedmi úspěšných pokusech se k míči staví čtyřiadvacetiletý záložník Uli Hoeness. Rozbíhá se, vysoko přestřeluje a chytá se za hlavu. Poté Antonín Panenka lišácky obelstí brankáře Meiera a celé Československo propukne v jásot.

6.5.2013 v 20:28 | Karma: 8,35 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost

Ota Válek

S Navarou v pokoji

Přišla mi k svátku gratulovat ségra a přinesla mi ze skla džbán, syn přidal fotku Vládi Jagra,je na ní vidět mladý elegán.Pověsil jsem si fotku do pokoje a ten džbán jsem pod ni postavil,jó, umění a šachy to je moje,pak jsem to s partou všechno oslavil.

11.4.2013 v 17:34 | Karma: 9,90 | Přečteno: 415x | Diskuse| Společnost

Ota Válek

Jak nám nabrousili lyže

Sjezdové lyžování patří k mým největším zálibám. Už od podzimu netrpělivě vyhlížím první sníh, abych mohl vyrazit na svah. Rád bych se se čtenáři podělil o zážitek z lyžování v rakouském městečku Wagrain před několika lety.

25.2.2013 v 19:40 | Karma: 11,34 | Přečteno: 523x | Diskuse| Společnost

Ota Válek

Řekni mi co čteš...

Navazuji na chvályhodný počin blogera J.Poláka, jenž vyjmenováním svých oblíbených filmových a románových postav otevřel prostor k odpoutání se od únavného omílání prezidentské volby. Protože mi v paměti zpravidla utkví příběh, nikoliv však postavy, jež si mnohdy nepamatuji, připojuji svůj aktuální seznam šesti nejoblíbenějších literárních děl.

6.2.2013 v 13:13 | Karma: 9,36 | Přečteno: 542x | Diskuse| Kultura